Fysiotherapie bij COPD

Is bij u de diagnose COPD gesteld?

U heeft de chronische longziekte COPD en u wilt graag in beweging blijven? Dat is een belangrijke stap en goede keuze. Uit onderzoeken blijkt namelijk dat bewegen veel kan betekenen voor mensen met COPD. Hoewel de ziekte niet te verhelpen is, kunt u zich weer beter voelen door te bewegen. Op die manier kunt u zo lang mogelijk actief en zelfstandig blijven.

Deskundige begeleiding

Bij de behandeling van COPD wordt aandacht besteed aan kracht, conditie, de manier van ademhalen, lichaamshouding, ontspanning en uitleg over de ziekte. De behandeling kan zowel in groepsverband als individueel plaatsvinden. Tijdens de groepsles kunnen er onderling ervaringen uitgewisseld worden en natuurlijk is het vooral ook leuk om met elkaar te sporten!

Vergoeding

Op verwijzing van de longarts, revalidatie-arts of huisarts kunt u deelnemen aan een individuele- of groepsbehandeling. Behandeling bij de COPD valt onder reguliere fysiotherapie en wordt (deels) vergoed als u een aanvullende verzekering heeft maar veelal ook vanuit de basisverzekering. Hoeveel behandelingen u vergoed krijgt heeft te maken met welke polis u heeft afgesloten. Kijk voor meer informatie in uw polisvoorwaarden.

Therapieën

Voor een volledig overzicht van alle therapieën opent u het hoofdmenu.

Afspraak inplannen

Online een afspraak inplannen. U kunt ook een mail sturen of contact met ons opnemen op telefoonnummer 0180 - 580 222.
afspraak maken
Logo Fysiotherapie Krimpen de Waterpoort zonder tekst Kleur