Medische Training Therapie

Wat is Medische Training Therapie?

Medische Training Therapie (MTT) is een vorm van fysiotherapie waarbij de nadruk op bewegen ligt. Onder begeleiding van 1 van onze deskundige fysiotherapeuten traint u in kleine groepjes (maximaal 8 personen) op een vaste dag en tijd. Samen met de fysiotherapeut bespreekt u het doel waar u naartoe wilt werken, waarna er een plan en een oefenschema opgesteld worden om dit te bereiken.

De kortste periode voor een abonnement die u kunt kiezen is 12 weken, de tijd die minimaal nodig is om vooruitgang in kracht en conditie te kunnen zien. Ook voor abonnementen van 6, 9 en 12 maanden zal het trainingsprogramma elke 12 weken bijgesteld worden.

Voor wie is Medische Training Therapie bedoeld?

Voor iedereen die fit wil blijven of fit wil worden is MTT geschikt. De persoonlijke doelen kunnen uiteenlopen van het behouden van de beweegmogelijkheden in huis tot het verbeteren van prestaties met betrekking tot sportief bewegen.

Daarnaast zijn er specifieke aandachtsgebieden zoals:

• Langdurige klachten aan het houdings- bewegingsapparaat door bijvoorbeeld artrose
  • Na een revalidatietraject zoals na een nieuwe knie, een nieuwe heup of na een voorste kruisband reconstructie
  • Longaandoeningen zoals longemfyseem, astma of COPD
  • Hartaandoeningen zoals hartfalen, angina pectoris, na een hartinfarct of bypass-oparatie
  • Vaataandoeningen zoals claudicatio intermittens (etalagebenen) of hoge bloeddruk
  • Diabetes Mellitus (suikerziekte)
  • Obesitas (Overgewicht)

Vergoed door de zorgverzekeraar

In een beperkt aantal gevallen wordt de intake en/of een deel van de trainingen door uw verzekeraar vergoed. Kijk in uw verzekeringsvoorwaarden of dat voor u van toepassing is.

Trainingsdagen en tijden

Inschrijfformulier sportzaal

Meer informatie

Voor meer informatie over Medische Training Therapie en de daarbij behorende tarieven stuur een e-mail naar waterpoort@fysiokrimpen.nl of bel 0180 - 580222. U kunt natuurlijk ook even langslopen bij de balie.

Therapieën

Voor een volledig overzicht van alle therapieën opent u het hoofdmenu.

Afspraak inplannen

Online een afspraak inplannen. U kunt ook een mail sturen of contact met ons opnemen op telefoonnummer 0180 - 580 222.
afspraak maken
Logo Fysiotherapie Krimpen de Waterpoort zonder tekst Kleur